دومین رویداد کژوال‌کمپ با هدف ارتقای صنعت بازی موبایلی برگزار می‌شود

با هدف ارتقای صنعت بازی‌سازی در کشور، دومین رویداد کژوال‌کمپ با اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان جایزه به بازی‌سازان برگزیده برگزار می‌شود. 

جامعه‌ی مخاطب این رویداد آموزشی، بازی‌سازان و دانشجویان علاقمند به تولید بازی هستند. در این رویداد شرکت‌کننده‌ها به سمت تولید بازی کژوال و جذب کاربر راهنمایی می‌شوند. 

کژوال‌کمپ از ۲۲ شهریور شروع به کار خواهد کرد و پس از یک دوره‌ی چهارماهه، در بهمن‌ماه ۹۹ با اهدای جایزه به برگزیدگان، به کار خود پایان خواهد داد.

فازهای رویداد کژوال‌کمپ ۲

 ۲۲ شهریور تا ۱۵ مهر

در این بازه‌ی زمانی که حکم پیش رویداد را دارد، تیم برگزیده کژوال‌کمپ قبلی (استودیوی آرمیک) در کنار سایر استودیوهای مطرح بازی‌سازی به بیان تجربه در صنعت بازی‌سازی می‌پردازند. شرکت‌کنندگان در این مرحله وارد محیط آنلاین «دیسکورد» شده و به صورت آنلاین با یکدیگر شبکه‌سازی کرده، به تیم‌سازی می‌پردازند.   

۱۵ مهر تا ۱۵ آبان 

بعد از تیم‌سازی، تیم‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند تا در کارگاه‌های روزانه در حوزه بازی شرکت کنند و از افراد فعال در صنعت بازی موبایلی تجربه‌های دست اول در زمینه‌ی تولید، مدیریت، مسائل فنی و هنری  بازی موبایلی به دست آورند. 

۱۵ مهر تا ۳۰ آذر 

در این بازه‌ی زمانی، تیم‌های شرکت‌کننده وارد ساخت و توسعه‌ی بازی خواهند شد. تیم‌ها در چهار بخش طراحی بازی، فنی، هنری و تولید از گروه منتورها مشاوره می‌گیرند و  در طول بازه‌های زمانی، محصول روبه تکامل خود را برای منتورها ارایه می‌کنند تا از قرارگرفتن در مسیر درست تولید اطمینان یابند. 

اختتامیه 

در بهمن ماه اختتامیه کژوال کمپ با اهدای جوایز به بازی‌سازان برگزیده برگزار خواهد شد. 

مراسم افتتاحیه آنلاین 

در افتتاحیه‌ی این رویداد (شنبه، ۱۵ شهریور ساعت ۱۶ تا ۱۸) امین امیرشریفی مدیرعامل بازار به آمارهایی در رابطه با صنعت بازی‌های موبایلی در کشور اشاره خواهد کرد و به معرفی فعالیت‌های بازار در زمینه‌ی‌ بازی، از جمله تولید بازی، نشر، شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها خواهد پرداخت. فرصت پرسش و پاسخ در زمینه‌ی بازی برای شرکت‌کنندگان فراهم است. 

حامیان رویداد 

حامیان دومین رویداد کژوال کمپ علاوه بر بازار، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک)،  آواگیمز و انستیتو ملی بازی‌سازی، چند استودیوی بازی‌سازی مطرح از جمله پاییزان، Quiz Of Kings، مدریک، تتراپازل و نردبان اندیشه فردا هستند که در تامین جایزه ۱۵۰ میلیون تومانی رویداد و ارایه‌ی محتواهای آموزشی مشارکت خواهند داشت. 

کژوال کمپ اول، ۲۲۸ نفر شرکت کننده داشت که شرکت‌کنندگان پس از تیمسازی توانستند ۲۱ بازی کژوال تولید کنند. «بازی تخته باز» از استودیوی آرمیک برگزیده کژوال کمپ اول شد و از بهمن ۹۶ تاکنون توانسته به بیش از ۱۰۰ هزار کاربر در بازار برسد و طی دو سال اخیر میان پرفروش‌های صنعت بازی موبایلی به جایگاه مقبولی دست یابد.